Share
View previous topicGo downView next topic
avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

terrible (no sound)

on 3/28/2014, 8:50 pm
So yeah I wanted to make something but I became lazy and uninspired so yeah

I'll try to preemptively answer some questions:

The text was a placeholder; I was unsure what I wanted to do with that
You don't see any effects cuz I wanted to wait until it was finished so it looks strange, same goes for sound
The particle thing is done with actionscript; I think it looks cool but I think it causes lag too
Yes I know there is a bit of talking -_- I don't feel comfortable having characters fight without a reason >_>

Anyways, here is this abomination:
http://www.newgrounds.com/dump/item/863e4d00cf75cd253930ddf331246264

Ugh.
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/28/2014, 9:07 pm
It's not all bad I thought it was quite cool and enjoyable.





Life is a dream for the wise, a game for the fool, a comedy for the rich, a tragedy for the poor - Sholom Aleichem
 
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/28/2014, 9:08 pm
Wow this is super smooth. Shame it isn't finished, good animation!
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/28/2014, 9:09 pm
First problem: "Amy and I will take it from here" Sonic, what the hell are you thinking?

All jokes aside, THIS WAS SEXY!





avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/28/2014, 10:27 pm
Thanks, dudes

Eh, I might continue this (keyword: might)

I'm sorta disinterested in it though because I, personally, suck at working on things for what I consider, lengthy amounts of time. I think I started this thing like 3 months ago and I've lost interest in it, which is a shame because I think I had a good idea for the "plot" of this fight. I'll still have it on my HDD so maybe one day I'll come back to this but most likely not lmao

Blue22 wrote:First problem: "Amy and I will take it from here" Sonic, what the hell are you thinking?

All jokes aside, THIS WAS SEXY!

Yeah, lol, I thought it would be interesting to have a kind of "couples" fight (even though I think Rouge belongs to Knuckles!!! faq u shadow). What I really wanted to do in this animation was animate Amy in a way that makes her pretty badass (which she totally could be if SEGA could just drop the Minnie Mouse act). I could have achieved this if I spent the time to make some custom hammer attack poses, but I lack those two really important resources. Time and attention. It's no biggie tho

 Razz 
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/29/2014, 12:58 pm
I didn't know Amy could run almost as fast as Sonic, you learn something new everyday.

Aside from the lack of sounds and effects (which you explained) I thought this was very well done and enjoyable. Haven't seen alot of animations involving tag teams so it's a nice fresh of breath air...I mean a nice breath of fresh air.





The Unstoppable Ala Rubra

avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/29/2014, 1:05 pm
Lol I know you can't really go off the games much, but Amy is pretty fast (and I dare say almost as fast as Sonic) in Sonic Heroes so I went from there lmao

Also, sonic had been training her...there was actually a premise for this which I was gonna include in the beginning of this but yeah, never finished lmao
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/29/2014, 1:06 pm
Man this was great.





"On my business card, I am a corporate president. In my mind, I am a game developer. But in my heart, I am a gamer." - Satoru Iwata 1959-2015
avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/29/2014, 1:14 pm
NS01 wrote:Man this was great.

Thanks bro!

 Razz 
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/29/2014, 3:39 pm
very enjoyable, I was All into it And then it ended.....  Sad 





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 11:41 am
This was very smooth, I normally don't like sonic animations but this is lookin' pretty good so far.





Current projects:
Kirbacus vs Hiryo 30% Kirbacus vs Link 50%
Guardian's revenge 40% Rio vs Zeke 10%
Hiryo's Quest 2 10% Special vid 70%
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 11:46 am
HOLY SHIT IT'S GRANNY!

LOOK GRANNY, UR IN AN ANIMATION!





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 11:49 am
ɹǝɐןןıʌ wrote:HOLY SHIT IT'S GRANNY!

LOOK GRANNY, UR IN AN ANIMATION!








avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 12:50 pm
Damn it you guys. lmao I might just go ahead and try to get it done after all.
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 12:52 pm
Sooo.. Should I move this to W.I.P?





avatar
Administrator
Administrator
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 1:58 pm
Yes please and thank you
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 3/30/2014, 4:15 pm
Done And Done bro.





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 4/8/2014, 12:41 am
This was awesome
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: terrible (no sound)

on 4/8/2014, 1:44 am
Nice job, some parts felt a little too fast for me, but great animation overall.





"Interesting sig text"

View previous topicBack to topView next topic
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum