HomeHome  
  • HomeHome  
  • Forums  
  • MemberlistMemberlist  
  •  
  • FAQFAQ  
  • SearchSearch  
  • UsergroupsUsergroups  
  • RegisterRegister  
  • Log inLog in  

  • Reply to topic

    Page 2 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/14/2010, 3:24 pm

    This iz something i really needed thnx a lot, i used 2 do stuff like this when i wuz using pivot but this shit iz extra advanced 2 what i wuz doing



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/14/2010, 7:09 pm

    @Mr Lange wrote:
    @Renny wrote:
    @Mr Lange wrote:
    @Renny wrote:I tried. I got a few failures. Like syncing and the publishing >_>
    Good luck to anyone else who trys.

    Give me details to what went wrong, I may be able to help.
    The sounds syncing. And the codec wouldn't publish the video >_>

    EDIT: Just solved your problem over MSN so nvm. Glad to help.
    Yup. Yes you did



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Administrator
    Administrator

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Granadico on 9/14/2010, 8:50 pm

    Really Renny? that was said like weeks ago haha



    made by Knux184

    We can learn from the past
    But those days are gone
    We can hope for the future
    But there may not be one
    -Mike Portnoy "A Change of Seasons"
    avatar
    Granadico
    Administrator
    Administrator

    Age : 21
    Number of posts : 12933
    Registration date : 2008-11-18
    Location : On the computer

    View user profile http://www.youtube.com/user/Granadico Granadico https://www.twitch.tv/granadico/profile
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/15/2010, 6:20 am

    @Granadico wrote:Really Renny? that was said like weeks ago haha
    WELL when you edit a post it doesn't give you an update. How would I know unless you guys bump this thread like you did -_-



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/15/2010, 12:00 pm

    Hey i got a problem... everything i did wuz going perfect UNTILL i did tha fps thing in VD.
    I put it 2 30 fps cuz that what ise 2 animate and when i went 2 go play my vid in VD it wuz playin' like if it wuz still 5 fps, help plz?

    F that stuff ^

    I knew what i did wrong, and i also ran into another problem in VD. After i cropped my vid then put in tha audio, some how tha audio got cropped also even tho i cropped tha vid before i inserted tha audio, and if tha same happens 2 anyone else who tries this i just go 2 audio, then go to interleave and uncheck Enable audio and put delay audio track 2 1500, it worked for me.

    Lmao, I just got another problem, itz black and white and tilted on youtube!!!!!!!


    WTF???



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/15/2010, 5:03 pm

    haha you used Lange's tut?
    This happened to me and he helped me solve it.



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/15/2010, 5:06 pm

    @Renny wrote:haha you used Lange's tut?
    This happened to me and he helped me solve it.
    what did he tell u?



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/15/2010, 5:06 pm

    @dabestbrawler wrote:
    @Renny wrote:haha you used Lange's tut?
    This happened to me and he helped me solve it.
    what did he tell u?
    Well first off. We worked on the problem together >_>
    Anyway don't use the codec. Don't compress at all. You'll get a huge file, long compression rate, and the video will come out. The audio cropping off only happens in Video Editor. When you export you'll get the sound synced. (thats what happened to me) Then change the file to .mp4 so that the file is smaller. Bonus: Youtube prefers MP4 formart.



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/15/2010, 5:26 pm

    @Renny wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @Renny wrote:haha you used Lange's tut?
    This happened to me and he helped me solve it.
    what did he tell u?
    Well first off. We worked on the problem together >_>
    Anyway don't use the codec. Don't compress at all. You'll get a huge file, long compression rate, and the video will come out. The audio cropping off only happens in Video Editor. When you export you'll get the sound synced. (thats what happened to me) Then change the file to .mp4 so that the file is smaller. Bonus: Youtube prefers MP4 formart.
    i did that with that exporting it with tha chopped audio and it still came out messed up, and how would i turn tha file 2 a mp4?



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/15/2010, 5:57 pm

    @dabestbrawler wrote:
    @Renny wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @Renny wrote:haha you used Lange's tut?
    This happened to me and he helped me solve it.
    what did he tell u?
    Well first off. We worked on the problem together >_>
    Anyway don't use the codec. Don't compress at all. You'll get a huge file, long compression rate, and the video will come out. The audio cropping off only happens in Video Editor. When you export you'll get the sound synced. (thats what happened to me) Then change the file to .mp4 so that the file is smaller. Bonus: Youtube prefers MP4 formart.
    i did that with that exporting it with tha chopped audio and it still came out messed up, and how would i turn tha file 2 a mp4?
    .avi to .mp4 converter? Google is your friend.



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/15/2010, 6:33 pm

    ok ill do that



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Freshman Spritan Lv 4
    Freshman Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Knux on 9/15/2010, 7:02 pm

    Whoa man, that was awesome! I would have never even thought of doing that! You sir, are a genius. And i thank you for it :)
    avatar
    Knux
    Freshman Spritan Lv 4
    Freshman Spritan Lv 4

    Age : 21
    Number of posts : 2829
    Registration date : 2010-02-17
    Location : The core of your heart <3

    View user profile knux180@yahoo.com
    avatar
    Guru of Knowledge
    Guru of Knowledge

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Mr Lange on 9/17/2010, 11:12 am

    Thanks Renny for helping dbbrawler.



    avatar
    Mr Lange
    Guru of Knowledge
    Guru of Knowledge

    Age : 26
    Number of posts : 1576
    Registration date : 2010-04-19
    Location : The Land of Waldos

    View user profile greatlange
    avatar
    Eternal Spritan
    Eternal Spritan

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Ping on 9/17/2010, 11:30 am

    I have converters, but your telling me I don't have to use the codec at all, or just for Videodub? Ok I'll try what you said Ronney.


    But wait, doesn't Mr.Lange have to correct this tutorial if the avi.s dont work anymore?




    @darkdragon581 wrote:ping, i don't see you getting 'boodie' anytime soon, i don't care if your black, its most likely not going to happen
    avatar
    Ping
    Eternal Spritan
    Eternal Spritan

    Age : 21
    Number of posts : 20163
    Registration date : 2010-09-15
    Location : Madison Wisconsin

    View user profile Pingboi
    avatar
    Senior Spritan Lv 5
    Senior Spritan Lv 5

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by NS01 on 9/17/2010, 2:02 pm

    I usually export it with Flash CS3 then render the file in Sony Vegas...



    "On my business card, I am a corporate president. In my mind, I am a game developer. But in my heart, I am a gamer." - Satoru Iwata 1959-2015
    avatar
    NS01
    Senior Spritan Lv 5
    Senior Spritan Lv 5

    Age : 23
    Number of posts : 6080
    Registration date : 2009-09-07
    Location : UK england

    View user profile ninstar01
    avatar
    Eternal Spritan
    Eternal Spritan

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Ping on 9/17/2010, 11:22 pm

    NintendoStar01 wrote:I usually export it with Flash CS3 then render the file in Sony Vegas...

    I've tried that millions of times dude. It leaves in that onion skin effect thing. Thats what I did for my Taka Sasuke preview, if you hadn't notice, and it sucks!! It's a freakin burden I tell ya.




    @darkdragon581 wrote:ping, i don't see you getting 'boodie' anytime soon, i don't care if your black, its most likely not going to happen


    Last edited by Pingboy on 9/18/2010, 2:13 am; edited 1 time in total
    avatar
    Ping
    Eternal Spritan
    Eternal Spritan

    Age : 21
    Number of posts : 20163
    Registration date : 2010-09-15
    Location : Madison Wisconsin

    View user profile Pingboi
    avatar
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Renny on 9/18/2010, 12:50 am

    @Mr Lange wrote:Thanks Renny for helping dbbrawler.
    It was no big deal Very Happy glad to be of service.



    avatar
    Renny
    Adult Spritan Lv 4
    Adult Spritan Lv 4

    Age : 22
    Number of posts : 7880
    Registration date : 2009-12-12
    Location : Where you find me

    View user profile
    avatar
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by xKAreloadedx on 9/18/2010, 1:13 pm

    well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    avatar
    xKAreloadedx
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Age : 24
    Number of posts : 1522
    Registration date : 2010-07-20
    Location : I forgot...

    View user profile xKAreloadedx
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/18/2010, 1:20 pm

    @xKAreloadedx wrote:well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    i worked for me but i just had 2 mess with tha audio a little for it 2 be in sync, now i got some vidz on utube Very Happy



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by xKAreloadedx on 9/18/2010, 1:30 pm

    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    i worked for me but i just had 2 mess with tha audio a little for it 2 be in sync, now i got some vidz on utube Very Happy
    nice XD btw the way DBB, do you wanna work on a collab like later on, in January or somethin'? cuz you animate a little bit like i do, and I get the feeling if we worked on something it would be awsome...anyway its just a thought XD
    avatar
    xKAreloadedx
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Age : 24
    Number of posts : 1522
    Registration date : 2010-07-20
    Location : I forgot...

    View user profile xKAreloadedx
    avatar
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by dabestbrawler on 9/18/2010, 1:39 pm

    @xKAreloadedx wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    i worked for me but i just had 2 mess with tha audio a little for it 2 be in sync, now i got some vidz on utube Very Happy
    nice XD btw the way DBB, do you wanna work on a collab like later on, in January or somethin'? cuz you animate a little bit like i do, and I get the feeling if we worked on something it would be awsome...anyway its just a thought XD
    hellz yea! u already kno im down! but what do u wanna work on?



    Photobucket
    "Wut can I say im talented"
    -----------------------------------------------------------
    Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
    avatar
    dabestbrawler
    Preschool Spritan Lv 4
    Preschool Spritan Lv 4

    Age : 25
    Number of posts : 894
    Registration date : 2010-06-20
    Location : Providence, Rhode Island

    View user profile
    avatar
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by xKAreloadedx on 9/18/2010, 2:13 pm

    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    i worked for me but i just had 2 mess with tha audio a little for it 2 be in sync, now i got some vidz on utube Very Happy
    nice XD btw the way DBB, do you wanna work on a collab like later on, in January or somethin'? cuz you animate a little bit like i do, and I get the feeling if we worked on something it would be awsome...anyway its just a thought XD
    hellz yea! u already kno im down! but what do u wanna work on?
    awsome!! XD well, ill get more into detail later, just wanted to know if you were down, for now anyway, its gonna be big though, hence why im not quite ready to tell you yet, so later on ill definitely let you know K?
    avatar
    xKAreloadedx
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Age : 24
    Number of posts : 1522
    Registration date : 2010-07-20
    Location : I forgot...

    View user profile xKAreloadedx
    avatar
    Guru of Knowledge
    Guru of Knowledge

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Mr Lange on 9/18/2010, 3:50 pm

    @xKAreloadedx wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:
    @dabestbrawler wrote:
    @xKAreloadedx wrote:well I tried this yesterday and it worked but there was no audio (I think i messed up there) plus the file size is....reDICULOUS lol, my movie is only at the beginning and its 1.02 GB, at this rate, I cant finish it Sad
    i worked for me but i just had 2 mess with tha audio a little for it 2 be in sync, now i got some vidz on utube Very Happy
    nice XD btw the way DBB, do you wanna work on a collab like later on, in January or somethin'? cuz you animate a little bit like i do, and I get the feeling if we worked on something it would be awsome...anyway its just a thought XD
    hellz yea! u already kno im down! but what do u wanna work on?
    awsome!! XD well, ill get more into detail later, just wanted to know if you were down, for now anyway, its gonna be big though, hence why im not quite ready to tell you yet, so later on ill definitely let you know K?

    *Ahem*



    avatar
    Mr Lange
    Guru of Knowledge
    Guru of Knowledge

    Age : 26
    Number of posts : 1576
    Registration date : 2010-04-19
    Location : The Land of Waldos

    View user profile greatlange
    avatar
    Senior Spritan Lv 5
    Senior Spritan Lv 5

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by NS01 on 9/18/2010, 3:59 pm

    Lol KAreloaded that's kinda off topic, we're talking about swf to video conversion!
    Anyways i think the flash export feature is pretty good, then just drag the file into Sony Vegas and hit render, I used Eric's old tutorial he made on youtube to get the picture in 1080p.



    "On my business card, I am a corporate president. In my mind, I am a game developer. But in my heart, I am a gamer." - Satoru Iwata 1959-2015
    avatar
    NS01
    Senior Spritan Lv 5
    Senior Spritan Lv 5

    Age : 23
    Number of posts : 6080
    Registration date : 2009-09-07
    Location : UK england

    View user profile ninstar01
    avatar
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by xKAreloadedx on 9/18/2010, 4:15 pm

    [quote="Mr Lange"

    *Ahem*[/quote]
    OH! SNAP! lol! sorry Lange, I just got caught up in the moment man, but yeah when I exported the vid my blured effects were gone:(
    avatar
    xKAreloadedx
    Elementary Spritan Lv 3
    Elementary Spritan Lv 3

    Age : 24
    Number of posts : 1522
    Registration date : 2010-07-20
    Location : I forgot...

    View user profile xKAreloadedx
    Sponsored content

    Re: Swf to Video Conversion

    Post by Sponsored content


    Sponsored content


    Reply to topic

    Page 2 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

    - Similar topics

     
    Permissions in this forum:
    You cannot reply to topics in this forum
    Log In

    Remember me: I forgot my password

    Who is online?
    None

    In total there are 14 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 14 Guests :: 2 Bots

    [ View the whole list ]

    Staff Online
    The Spritas Discord Channel