Share
View previous topicGo downView next topic
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 1:40 am
Recently, I've been trying to get back into my old animating and spriting ways, and it's going fine, but I just want to know.

Would any of you really care? I mean, I have fun animating, but I wonder if I should even bother with releasing my animations to the public. I don't get ridiculed (often) and I usually have fun meeting new people and getting criticism, but it seems like after I stopped animating, no one cared. Sure I got a few messages saying "Oh, I miss your anims" and stuff, but that's not much motivation to show anyone.

So don't take this the wrong way and be like "Effin, attention whore much? HEY GUYS, WE GOT AN ANIMATOR WITH DADDY ISSUES WHO WANTS TO BE AN ATTENTION WHORE! LET'S SHOW HIM A GOOD TIME!" (P.S. I don't actually have daddy issues) because that would feel like a waste of time for me to read. I just want to know this:

Would you want to see me animating again? Yes/No and reasons would be very helpful.

Also, for the new gen. that don't know who I am...I make animations o.o
Check my failed Sprite Battle anim on here if you want: http://www.truploader.com/view/010076
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 1:47 am
first if you want a tip, your skewing is a little em....well every small skewing part takes too much frames and it really shouldn't.
anyway i think that first of all you should be more active, not only here but on other sites.
that way you'll get a lot more attention.
and also before publishing, getting attention and all that crap, answear me this question:

Do you animate for your own fun and to entertain people?
or you animate to get glory and only to improve and be amazing in it?





"Interesting sig text"

avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 1:50 am
@Tal wrote:first if you want a tip, your skewing is a little em....well every small skewing part takes too much frames and it really shouldn't.
anyway i think that first of all you should be more active, not only here but on other sites.
that way you'll get a lot more attention.
and also before publishing, getting attention and all that crap, answear me this question:

Do you animate for your own fun and to entertain people?
or you animate to get glory and only to improve and be amazing in it?

His skewings fine, I actually like it.

Anyway I reckon you should and you kind of disappeared though, but I think you should Animate because you'd leave your talent to waste plus it'd be fun with more animators here.
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 1:56 am
skewng is not really critical..anyway.
and yeah the more the better!
as long as you animate in flash...





"Interesting sig text"

avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 5:15 am
oh god if you call this failed...
this was great so far ;D





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 6:03 am
@Tal wrote:
and also before publishing, getting attention and all that crap, answear me this question:

Do you animate for your own fun and to entertain people?
or you animate to get glory and only to improve and be amazing in it?

I obviously animate for my own fun if I was to animate and not show anyone xD

and about the skewing, it's just my anim style, I say it makes the sprites look much more "alive"
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 6:14 am
yeah it's cool, i get your style ^^





"Interesting sig text"

avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 9:56 am
Let's see, no one really cares about you and your animations...that goes for most of us bro LOL
Don't animate for other people, do it more for yourself. Plus you can't really force people to care
when you get someone's attention, it should just happen. Not cuz you asked them too, don't take this personal btw...i'm just letting you know how it is bro. And it'd be a waste to quit at this point dude x3 that animation was actually pretty smooth, and I was kinda getting into it, it would suck to have someone like you give up, seeing as we don't have that many great animators xD Remember, it probably took a lot of time and effort to get to how good you are now... would you just throw it away??
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profilehttps://www.youtube.com/channel/UClJMXtpQUTAA2kNWj_dwWnAhttps://twitter.com/abxelic

Re: I need some serious opinions here.

on 7/4/2012, 10:23 am
lol just as i start getting motivated BAM, unfinnshed label hits the screen.(kill joy)

personally i think its wasteful to see an anim start so good then be left undone.

anyways if you want to show your vids to the public or not thats up to you.

but if you want people to care that badly then you have to make them care with your skills.

but i think its better to animate because you want to, not because someone else wants you to.





My upcoming projects

Captain Falcon vs Bang Shishigami: 4%      Vergil vs Sephiroth: 60%      

Killer Instinct Origins: TJ Combo:10%        Dragonclaw vs Evil Ryu Remake: 10%

Lloyd vs Kratos:13%                Kratos vs Cloud:10%        Ryu Hyabusa custom sprites:1%
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/10/2012, 12:42 am
i had sort of had a similar phase, i say keep on goin' if u really wnt to but ur good at animatin' so why not?





Photobucket
"Wut can I say im talented"
-----------------------------------------------------------
Im down for a battle if anyone iz up to it Cool
avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/10/2012, 12:51 am
i think everyone just have a day when they wanna like quit.
i quitted for like a couple of months and then i came back to it.





"Interesting sig text"

avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/10/2012, 6:24 am
Bruh, im bout to be real as fuck on dis tho.............................

HELL YEAH I'D WANNA SEE YU ANIMATE AGAIN!!

Cause reasons, now go. >:C





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/10/2012, 8:02 pm
@xKAreloadedx wrote:Let's see, no one really cares about you and your animations...that goes for most of us bro LOL
Don't animate for other people, do it more for yourself. Plus you can't really force people to care
when you get someone's attention, it should just happen. Not cuz you asked them too, don't take this personal btw...i'm just letting you know how it is bro.
I agree up to this point





avatar
Spritan
Spritan
Reputation:
Age:
Posts:
Registration Date:
Location:
View user profile

Re: I need some serious opinions here.

on 7/10/2012, 11:34 pm
hell yeah you should keep animatin it dont matter what other people think

oh, and finish that animation i wanna see what happens next
View previous topicBack to topView next topic
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum